dimarts, 14 de gener del 2014

Algunes aportacions sobre corrupció en la República Independent de Catalunya (RIC).

Catalunya, en un futur proper sortirà de Espanya i es convertirà en un país Independent. Però en un país que no neix de cero, ans al contrari, que te la seva historia, la seva cultura, les seves tradicions,la seva llengua, entre moltes d'altres coses,  es a dir un país viu. Com a tal, també te la seva quota de corrupció.
Penso que des de el moment del naixement de la RIC cal que ho faci amb les hienes per evitar -o si mes no minimitzar- i castigar la corrupció, que en la meva manera de veure ha estat i es una de les pitjors causes dels problemes en que es troba la civilització en el segle XXI. Aquesta corrupció es la causa de enfrontaments fanàtics,  i causa de desigualtats socials, penso que es una de les lacres del mon en el que vivim i esta en l'origen últim de la majoria dels problemes de relacions entre les comunitats.
La cerca d'avantatges per part dels individus en vers d'altres, l'engany per tal de treure'n profit determinants col·lectius, el silenci de situacions de fet per estalviar-se de donar explicacions, i com no, treure'n avantatge.... Aquestes son algunes formes de corrupció, i es inherent al ser humà. Contra aquests processos individuals no podem fer-hi res. Però si que podem lluitar com a col·lectiu per evitar que succeeixi i que els individus que voluntària o involuntàriament actuïn de forma corrupte, siguin identificats i clarament posats en evidencia en front els seus conciutadans. Cal que passin vergonya, perquè el corrupte esta fent mal, esta perjudicant a tot el conjunt de la resta de ciutadans.
Així doncs la RIC serà un Estat de Dret, però, que  ha de tenir des de u bon començament unes normes que marquen una ratlla vermella que no pot passar-se.
Aquí, ara, volem marcar alguns trets del que pensem han de ser alguns dels trets bàsics d'aquest conjunt  de normes. Soc conscient que hi hauran moltes d'aquestes que no agradaran a moltes persones, perquè si podran sentir perjudicades, en soc plenament conscient, però penso que es millor pensar en el be col·lectiu que no en el benefici individual.
Avui parlarem principalment de les pautes de actuació que suggerim per la RIC en el àmbit d'actuació pública,que es on bàsicament es produeixen els principals nius de corrupció.
El primer principi es que:  "tothom es plenament responsable de tots els seus actes" i això tan serveix per les persones físiques com per les, diguem-ne, persones jurídiques. Òbviament tant si ha estat fet voluntàriament com si simplement es tracta de un error.  Així un jutge pot donar una sentencia equivocada amb mala fe, però també pot fer-ho com a error cal que en sigui responsable com qualsevol altre professional en el seu entorn laboral,i això es el mateix per qualsevol professional, incloent politics, funcionaris públics i òbviament tota a resta de ciutadans. El concepte de responsabilitat cal que sigui la base de les relacions i les activitats de tots els ciutadans.
"No existeixen avantatges vitalícies", no es bo que hi hagin ciutadans que disposin de uns beneficis de tipus vitalici, independentment de les contribucions que hagin fet a la societat. Tots els ciutadans son iguals a la RIC.
Les principals polítiques de desenvolupament ho seran en base a donar recolzament als petits i mitjans empresaris, doncs a mes de ser el motor de funcionament de la economia del País també son la major garantía de que la seva capacitat de ser corruptes amb els gestors públics es molt inferior a la de les grans corporacions. D'aquesta manera estarà activant-se de forma continua el desenvolupament i la competitivitat empresarial de la RIC, buscant el creixement important mes enllà de les fronteres del territori.
No es donaran exempcions fiscals a grans projectes, si no hi ha un mínim de participació de petits empresaris del territori que controli la majoria del projecte. Aquesta es la fórmula que hem pensat per tal de evitar la aparició de voltors prop de l'administració pública que puguin arribar a tenir intencions especulatives en base a necessitats o interessos de la RIC.
 Desenvolupament de un sistema bicameral -tipus Cambra Alta versus Cambra Baixa- per tal de poder confrontar les alternatives i no donar tot al poder a un conjunt de ciutadans únicament, de forma que les lleis caldrà que siguin aprovades per les dues Cambres.
Partits polítics sense passiu de la època actual, suggerim que els partits polítics  que actuïn a la RIC caldrà que siguin homologats novament basant-nos en les noves normatives establertes a la RIC,per el que en un terme no superior a un any tindran de estar plenament adaptats a les normes dels partits polítics de la RIC. Aquestes normes, entre d'altres coses no permetran cap tipus de vincle de tipus financer entre els partits i les entitats financeres que puguin col·laborar amb la administració pública, i si ho fan serà de forma transparent i amb garanties reals del afiliats del partit a títol estrictament personal.
Caldrà desenvolupar normatives i pautes de actuació per el sistema financer, amb una autoritat principal -un -Banc Central- que gestioni les entitats financeres que puguin ser homologades per treballar a la RIC, Polítiques per la gestió de les autopistes, xarxa i generació elèctrica, obres públiques, i tantes altes facetes de la vida quotidiana, que intentarem anar treballant de forma continuada a partir d'ara, a títol de contribució des de BennuCatalunya al desenvolupament de la RIC, i que estem plenament oberts a debatre amb qui pugui estar-hi interessat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada